Un motor curat spune mai mult despre mașină decât o preocupare specială pentru mentenanță a proprietarului. Pe lângă aspect, intervențiile regulate de detailing la motor vin și cu o serie de beneficii mecanice, indiferent de vârsta mașinii.
Atunci când vine vorbe de mașini rulate, un motor curat poate scoate la iveală, unele probleme ale motorului aflate într-o fază incipientă. Această descoperire timpurie duce, implicit și la costuri semnificativ reduse ale reparațiilor.
În compartimentul motor al mașinii se acumulează praf, umezeală și urme de ulei care, în timp, formează un strat destul de consistent care se depune pe părțile componente, pe diferitele furtunuri și garnituri. Astfel, sunt ascunse unele fisuri care, în timp se vor extinde și vor provoca defecțiuni cu reparații costisitoare.
Un motor curat permite identificare rapidă și ușoară a eventualelor fisuri și scurgeri de lichide în interiorul compartimentului motor. Implicit, se poate interveni cu înlocuirea garniturii sau a furtunului defect.
Mai mult, produsele profesionale folosite în operațiunile de detailing motor tratează și protejează elementele din plastic și din cauciuc, prevenind astfel o deteriorare rapidă a acestora.
Nu în ultimul rând îndepărtarea depunerilor din interiorul compartimentului motor asigură și o circulație corespunzătoare a aerului, ceea ce asigură o funcționare optimă a motorului chiar și în condiții de drum grele sau atunci când mașina este încărcată sau tractează o remorcă.
Detailingul motor este mai mult decât un set de operațiuni cosmetice concentrate strict pe aspectul motorului. Operațiunile sunt parte integrată a unei mentenanțe a mașinii pentru o exploatare pe termen lung datorită beneficiilor pe care le are la nivel mecanic. De aceea, fiecare proprietar ar trebui să-și programeze și câte o sesiune de curățare a motorului la intervale regulate.
Intervalele la care este recomandată efectuarea operațiunilor de curățare și tratare a motorului diferă în funcție de regimul de exploatare al autovehiculului dar și în funcție de caracteristicile mediului în care este exploatat. De exemplu, la o exploatare aproape exclusivă în zona urbană, două programări pe an sunt suficiente. În schimb, dacă mașina este exploatată în zone în care atmosfera este mai încărcată cu praf, o curățare trimestrială este recomandată.
Exploatarea pe drumuri neasfaltate crește semnificativ depunerile de praf, iar nevoia de curățare devine mai frecventă, respectiv trimestrială.
O recomandare generală pentru toți proprietarii de autovehicule este verificarea stării de curățenie a motorului. În cazul în care sunt observate depuneri, ar trebui să facă o programare pentru un detailing motor într-un centru specializat.