Din păcate crăpăturile parbrizului sunt inevitabile, oricât de atenți ar fi șoferii. De multe ori acestea apar indiferent de stilul de condus, vitează, condiții de drum etc. Cauzele sunt diverse, dar indiferent de sursa crăpăturii următorul pas este foarte important, respectiv intervenția pentru repararea parbrizului.
De cele mai multe ori șoferii ignoră microfisurile sau crăpăturile care nu obturează vizibilitatea sau o fac într-o foarte mică măsură. Aceste fisuri lasă parbrizul vulnerabil la acțiunea factorilor externi. În timp, situația se va agrava și, implicit reparația va deveni mai costisitoare. Atunci când neglijența se perpetuează, se ajunge frecvent la imposibilitatea de a interveni cu procedurile de reparație. În acest caz, se impune înlocuirea completă a parbrizului. Operațiunea poate deveni foarte costisitoare și variază în funcție de tipul de mașină și de proprietățile parbrizului.
Într-o situație ideală, trebuie să te adresezi unui centru de reparații parbrize imediat ce ai observat crăpătura. Orice întârziere poate duce la extinderea acesteia și, implicit la imposibilitatea de a mai putea fi reparată. Chiar dacă este vorba de o crăpătură mică, este necesară o intervenție rapidă pentru a o remedia.
În general pot fi reparate orice crăpături sau lovituri, dar eficiența reparației este determinată de mai mulți factori: dimensiunea, tipul, adâncimea și poziționarea pe parbriz a daunei. De aceea nu este recomandată o intervenție DIY (Do It Yourself), ci să te adresezi unui specialist în reparații parbrize. Chiar dacă există online o serie de tutoriale pe această temă și chituri de reparații, o evaluare profesională determină cu precizie natura daunei și șansele ca aceasta să fie reparată în condiții de calitate și siguranță.
Pe lângă o intervenție ulterioară costisitoare neglijarea daunelor minore de la nivelul parbrizului poate determina o serie de riscuri. Unele dintre aceste riscuri pot pune în pericol șoferul și pasagerii.
În primul rând, crăpătura din parbriz își poate demonstra gravitatea în momentul unui accident. Atunci, parbrizul cu structura viciată nu va mai asigura același grad de protecție, iar urările ar putea fi mai grave. Câteva dintre consecințe se pot extinde la împiedicarea unei acțiuni conforme a airbagului sau la slăbirea susținerii caroseriei în condițiile unei răsturnări.
Din perspectiva vizibilității, orice crăpătură poate fi un punct mort. Șoferul nu are vizibilitatea corespunzătoare, ceea ce îi poate dăuna vitezei de reacție.
Știm ce facem și avem proceduri, tehnici și instrumentar omologate în UE și RAR. Utilizarea lor este o garanție a calității lucrării pe care o facem.
De asemenea, acționăm rapid. Ne deplasăm la domiciliul clientului, sau în parcuri auto, parcări, pentru a remedia problemele parbrizului, astfel încât expunerea clientului la riscul de a folosi mașina cu astfel de vicii să fie minim.